Sinnesro bönen

Gud
giv mig Sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra
Mod att förändra det jag kan
och Förstånd att inse skillnaden
~  ~  ~  ~  ~  ~  ~  ~  ~

Detta är en effektiv bön, i början må man kanske inte känna eller förstå innebörden, men ha tålamod, det kommer :)


Idag börjar min färd mot nytt och överflytt sker suggsesivt och då jag infunnit mig i det nya så kommer jag få mera energi till mig själv och till allt de jag väljer att vilja ha.
Jag väljer att välkomna allt det nya i mitt liv och tackar för att jag får vara en del av det nya :)

Må bäst och glöm inte bort att bara du kan välja den väg du vill gå här i livet, ingen annan kan välja den åt dig, ingen annan kan gå den åt dig och ingen annan kan gå den med dig, förutom Gud... Då vi tror oss gå ensamma på vår väg och enbart ser ett fotspår är då Gud bär oss. Gud följer oss genom varje steg vi tar här i livet. Ibland gående bredvid oss, och ibland bär han oss.

Gud tolkas så som du tolkar Gud

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0